چند توصیه برای تمیز کردن منزل -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

چند توصیه برای تمیز کردن منزل
 لوازم چوبی در منزل نیاز به مراقبت ویژه دارند.
• واکس کفش و ماژیکهایی با نوک نمدی(غیر تینری) برای پوشاندن خراشهای کوچک در لوازم چوبی بسیار مناسبند. از واکسهای کفشی که در بطری با درب مخصوص عرضه میشوند نیز برای پوشاندن سریع سطح چوبی که پر از لکه شده باشد استفاده کنید.
• حلقه های سفیدی که در اثر گذاشتن لیوان بر سطوح چوبی ایجاد شده اند را با کمی روژلب مناسب رنگ کنید. ابتدا روژلب را با کمی پنبه یا دستمال کاغذی روی لکه بمالید و بعد با مخلوط خاکستر سیگار و روغن مایع جلا دهید.
• لوازم چوبی مرغوب خود را یک یا دو بار در سال توسط یک متخصص پولیش کنید و جلا دهید.
• برای لوازم چوبی از به کار بردن ماده تمیز کننده ای که دارای آمونیاک باشد خودداری کنید.
• پولیش هفتگی با یک مایع پولیش مرغوب لوازم شما را در حالت عالی حفظ میکند.توجه کنید که از پولیشی که دارای سیلیکون یا الکل باشد استفاده نکنید. الکل از مواد رنگ بر است و لایه محافظ لوازم چوبی را از بین میبرد.
• برای حفظ رویه میز ناهار خوری در مواقعی که غذای داغ سرو میکنید بهترین و ارزان ترین کار استفاده از رومیزی است. در غیر این صورت برای زیر ظروف حتما از محافظ های چوب پنبه ای،حصیری و... استفاده نمایید.
• لوازم منزل خود را طوری بچینید که از تابش مستقیم خورشید دور باشند. آفتاب موجب خشک شدن چوب میشود.
• برای جلوگیری از ایجاد حلقه های سفید جای لیوان، از زیر لیوانی استفاده کنید. بهترین نوع زیر لیوانی، نوع چوبی آن با زیره نمدی یا نوع حصیری است. انواع فلزی آن به دلیل عرق کردن و در نهایت لک کردن چوب توصیه نمیشود.
• برای از بین بردن لکه هایی که در اثر ریختن آب ایجاد شده اند ابتدا بگذارید محل لکه کاملا خشک شود وبعد با پارچه نرمی که به کمی مایونز آغشته کرده اید محل لکه را مالش دهید. در بیشتر موارد لکه کاملا از بین میرود.
• اگر قصد دارید روی سطوح چوبی شمع روشن قرار دهید حتما از یک محافظ یا شمعدان بزرگ استفاده کنید و در صورت امکان یک زیر انداز مناسب با روکش نایلون زیر شمع و شمع دان قرار دهید. اگر شمع ذوب شده بر روی میز ریخت،صبر کنید تا کانلا خشک و جامد شود و بعد یک قطعه یخ را مستقیم بر روی آن قرار دهید تا کاملا سفت و شکننده شود. سپس با یک کفگیر پلاستیکی به آرامی شمع را از سطح چوب جدا کنید. پس از آن با تکه ای پارچه تمیز و مقداری روغن جلای مرغوب میز را پولیش کنید.ریزه های باقی مانده شمع را حین پولیش کردن پاک کنید.
• میتوانید با مخلوط کردن 1 قسمت آب لیمو و 3 قسمت روغن زیتون، یک مایع پولیش خانگی خوب تهیه کنید.
چند توصیه برای روش تمیز کردن منزل
                                      Celaning Tips
سعی کنید از کمک سایر افراد منزل هم برای
تمیز کردن استفاده کنید.
به این توصیه ها دقت کنید به احتمال زیاد در تمیز کردن منزل از آنها استفاده خواهید کرد :
- همواره از قسمت بالای منزل یا اطاق شروع به تمیز کردن بکنید. (منظور از بالا دورترین نقطه نسبت به درب ورودی اطاق یا منزل می باشد)
- هرگز تمیز کردن را نیمه کاره رها نکنید و تا پایین اطاق آنرا ادامه دهید.
- تمام لوازمی را که برای تمیز کردن نیاز دارید همراه خود به اطاق مورد نظر ببرید تا لازم نباشد برای برداشتن لوازم، مدام اطاق را ترک کنید.
- برای بهتر تمیز کردن ناچار هستنید تلفن را از پریز بکشید و حتما" تلویزیون را خاموش کنید. روشن کردن ضبط صوت برای گوش دادن به موسیقی می تواند فعالیت منزل شما را به تفریح تبدیل کند پس در صورت امکان حتما" اینکار را بکنید.
- دقت کنید که اطاقی که گرد و خاک دارد اما مرتب و منظم می باشد به مراتب بهتر از یک اطاق تمیز اما نا مرتب است پس حتما" اطاق را مرتب هم بکنید. پس تمیز کنید و سپس مرتب و همینطور به پایین اطاق نزدیک شوید.
- یک اطاق هنگامی تمیزتر بنظر می رسد که هوای پاکی داشته باشد، قوطی های نوشابه یا بسته های غذاهای آماده نیمه و سایر ملزوماتی که ممکن است تولید بوی نامطبوع کند را از اطاق جمع کنید و با باز کردن پنجره ها بگذارید هوای تمیز وارد اطاق شما شود.
- همواره همراه خود یک یا دو سطل یا کیسه بزرگ برای جمع آوری آشغال و یا لوازمی که بنظر اضافه یا مزاحم در اطاق می آیند به همراه داشته باشد.
- اگر به غیر از خود شما کس دیگری هم در منزل زندگی می کند از آنها بخواهید با شما همکاری کنند. هر فرد را مسئول تمیز کردن اطاق خود نمایید و سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید.
- اگر فرصت کافی ندارید حتما" قبل از شروع بکار کارهای اولیت بندی کنید.
تمیز کردن شیشه و لکه خون
 هوای روشن و نبود نور مستقیم آفتاب بهترین زمان
برای تمیز کردن شیشه می باشد
تمیز کردن شیشه : برخلاف تصور بسیاری از مردم بهترین زمان برای تمیز کردن شیشه صبح ها نیست! بلکه برعکس عصرها آنهم هنگام غروب می باشد، زمانی که آسمان هنوز روشن است اما نور آفتاب دیگر تابش مستقم ندارد. شاید باور نکنید اما بهتر از آن روزهایی است که هوا کمی ابری است و بارانی نمی بارد، به عبارتی خورشید زیر ابر می باشد. می پرسید چرا؟ برای آنکه تابش نور خورشید به شیشه و گرمایی که در آن تولید می کند باعث تبخیر و خشک شدن سریع آب یا مایعی که برای تمیز کردن شیشه از آن استفاده می کنید می شود و زمانی برای شما باقی نمی گذارد تا با دستمال شیشه را تمیز کنید و عملا" شما دستمال را روی شیشه تقریبا" خشک خواهید کشید.

اما چگونه شیشه را تمیز کنیم؟ فرض را بر این می گذاریم که نمی خواهیم از تمیز کننده های شیمیایی برای اینکار استفاده کنیم. آب سرد بهترین انتخاب برای حرفه ای هایی می باشد که شیشه های ساختمان های بسیار بزرگ را تمیز می کنند. اگر شیشه ها خیلی کثیف باشند کافی است 2 تا 3 قاشوق غذا خوری سرکه را در یک گالن (حدود 4 لیتر) آب سرد مخلوط کنید و از محلول بدست آمده برای تمیز کردن استفاده کنید.

برای دستمال کشیدن بهتر است که از ارزانترین وسیله یعنی روزنامه های باطله استفاده کنید، چرا که بهتر از آن چیزی را پیدا نخواهید کرد. قسمت بیرونی شیشه را بصورت عمودی و قسمت داخلی را بصورت افقی با روزنامه تمیز کنید. در این صورت چنانچه قسمتی از شیشه کماکان کثیف باشد شما بسادگی خواهید فهمید که مربوط به کدام طرف می باشد، این مشکلی است اگر تا بحال اقدام به تمیز کردن شیشه کرده باشید حتما" با آن برخورد کرده اید.

پاک کردن لکه های خون : حتما" برای شما اتفاق افتاده که روی مبل، لباس، فرش و ... در اثر سهل انگاری لکه هایی از خون چکیده شده و با ناباوری هر چه سعی می کنیم با روشهای معمولی آنها را نمی توانیم پاک کنیم. اجازه بدهید در اینجا دور روش برای اینکار را به شما آموزش دهیم.

- اگر لکه خون هنوز خیس می باشد، کمی نمک یا شکر مرطوب به روی لکه خون بریزید و با خیال راحت و بدون عجله اجازه دهید که خشک شود. پس از خشک شدن به راحتی با یک برس محل مورد نظر را می توانید تمیز کنید.

- اگر لکه خون خشک شده است این روش را امتحان کنید. یک تکه گوشت تاز را با گوشت کوب بکوبید تا پهن شود و در حالی که آنرا با آب سرد شسته و خون احتمالی آنرا گرفته اید روی لکه خون خشک شده بگذارید و اجاز دهید حدود نیم ساعت روی آن باشد. پس از آن با یک اسفنج مرطوب روی محل را تمیز کنید.



موضوع مطلب :

          
دوشنبه 87 بهمن 14 :: 9:29 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی