کیسه هوا در خودرو -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

به نام خدا

 

بحث امروز درباره کیسه های هواست:

 کیسه هوا :

 کیسه هوا یکی از تجهیزات ایمنی در وسایل نقلیه است.کیسه های هوا یک هزارم  ثانیه پس از یک تصادف یا ضربه ناگهانی  پر از باد شده و در هنگام سانحه بین سر شخص و قسمت های سخت داخلی خودرو را پر می کندو  کمترین ضربه ممکنه را به راننده  وارد می کند .

اکثر کیسه های هوای معمولی در محلی بین قربیلک فرمان و یا در داشبورد خودرو جا سازی می شوند.تا در هنگام ضربه ناگهانی مانع از برخورد سر راننده یا سرنشین به فرمان یا داشبورد شود و مانند بالشی نرم صورت آنها را می پوشاند.

با پیشرفت فن آوری و رعایت نکات ریز ، ایمنی در هنگام سانحه چندین برابر شده است. مثلا : یقین از این که شخص پس از باز شدن کیسه هوا می تواند به راحتی نفس بکشد یا نه و یا این که صدای باز شدن کیسه باعث وحشت سرنشین نشود .

  اغلب کیسه هوا طوری طراحی شده اند که از سرعت 10 تا 12mph  در حالت آماده باش (stand by)قرار می گیرند . برخی از تولید کنندگان  به این نتیجه رسیده اند که اغلب مردم در سرعت های پایین از کمربند استفاده نمی کنند  و وسایل ایمنی را در این سرعت ها مزاحم آسایش خود می دانند . بنابراین کیسه های هوای تولید این کمپانی ها در 16 mph  فعال می شود .

 طرز کار کیسه ها :

در درون این کیسه ها یک ماده منفجره قرار دارد که به دو المنت متصل است .

در هنگامی که خودرو ترمز ناگهانی می کند یا  در هنگام تصادفات یک سنسور حساس به ضربه که در جلوی خودرو نصب شده مستقیما دو المنت را باردار می کند که امر موجب انفجار ماده منفجره شده و گاز حاصل از این انفجار فضای کیسه را پر می کند و باعث باز شدن آن می شود. 

 

                                                

                                                     

 فناوری کیسه های هوا در آینده :

با توجه به تحقیقات گسترده اغلب مردم بستن کمربند را موجب عدم آسایش در خودرو می دانند . ولی آیا کیسه هوا می تواند جانشین کمر بند شود ؟

ساخت کیسه های هوشمند این امر را ممکن می سازد. این کیسه ها با توجه به این که چه کسی روی صندلی نشسته ( یک فرد بالغ یا یک کودک ) در هنگام حادثه باز شده و فضا را پر می کنند . همچنین این خودروها  دارای کیسه های فرعی می باشند که از طرفین باز شده و پس چند لحظه در هنگامی که خودرو کاملا ساکن شد به سرعت بسته می شوند. در برخی از این خودروها کیسه هایی در سقف وجود دارد که هنگام واژگون شدن خودرو سریعا باز می شود.   

 

منبع:http://www.carblog.blogfa.com/




موضوع مطلب :

          
شنبه 87 مهر 20 :: 6:5 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی