انواع هواپیما از نظر جنس بدنه -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

انواع جنس بدنه هواپیما

انواع هواپیما از نظر جنس بدنه:

یک هواپیما از سه قسمت اصلی تشکیل میشود  (موتور – بدنه – سیستم رادیو کنترل) که مهمترین قسمت بدنه هواپیما است چون موتور و رادیو کنترل معمولا با تنوع زیادی در بازار به صورت آماده برای همه سایز های مختلف هواپیماها موجود است و این بدنه هواپیما است که در اختیار ما است البته انتخاب درست موتور و رادیو هم خیلی مهم هستند.
هواپیماها از نظر جنس بدنه کلا به چهار دسته اصلی تقسیم میشوند:

1) بدنه چوبی

2) کامبوزیت

3) فوم

4) ترکیبی  ( بدنه ای مرکب از همه موارد بالا )

1) بدنه چوبی:

هواپیما های بدنه چوبی که طرفداران بیشتری دارند از چوبی به نام بالسا (که از درختی به نام بالسا) تهیه میشوند، این چوب دارای وزن بسیار پایینی است . و در ضمن هیچ گاه نمیپوسد (حتی در آب) و قابلیت سمباده خوری آن بسیار عالی و به راحتی میتوان به آن شکل داد . و همچنین موقع برشکاری حتی به وسیله تیغ کاتر براحتی برش میخورد و قدرت آن در طول تارهای چوب عالی است. در ضمن با چسب چوب یا اپوکسی  ( دوقلو ) و یا قطره ای قابل اتصال میباشد. چوب های بالسا در ابعاد مختلف استاندارد بر اساس اینچ و میلیمتر موجود هستند. که عمدتا در بازار ایران بصورت شیتهای 100میلیمتر در 1000 میلیمتر و با قطر های از 0.5 میلیمتر تا 20 میلیمتر یافت می شوند.  

2) بدنه کامپوزیت:

هواپیماهای با جنس کامپوزیت معمولا توسط شرکتهای سازنده و در تیراژ انبوه ساخته می شوند. 

 
3) بدنه فومی:

فوم (یونولیت) هم در ساخت هواپیمای مدل کاربرد زیادی دارد که از خصوصیات این جنس سرعت ساخت بالاتر آن میباشد و توسط ابزار هایی به نام (فوم کاتر) که توسط جریان برق کار میکند برش خورده و همچنین به وسیله سنباده به سادگی شکل می گیرد، یاد آور میشوم که یک هواپیمای فومی استحکام یک هواپیمای چوبی را ندارد.




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 91 آذر 21 :: 8:26 صبح

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی