تحقیق شماره 5( پودر تالک - کاربراتور - خشکشویی) -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

  «بســـــــــــــــــــــــــم الله الرحمن الرحیم» 

نام ونام خانوادگی محقق:زهرا اسیری

کـــــــــــــــلاس :دوم راهنمایی 

نام کتـــــاب:کتاب آیا می دانید؟

نویسنده کتاب: بیتو ساگال

مترجم: نادر محمدزاده

موضــــــوع:1- آیا می دانید پودر تالک چگونه تهیه می شود؟      2- آیا میدانید کاربراتور چیست؟   3- آیا می دانید خشکشویی چیست؟

 آیا می دانید پودر تالک چگونه تهیه می شود؟

 پودر تالک ، گردی نرم و سفید است که پوست را درماه های گرم تابستان تسکین می دهد .و از یک ماده ی معدنی به نام تالک به دست می آید.

تالک نرم ترین ماده ی معدنی است و از نوعی ترکیب منیزیم به نام سیلیکات منیزیم است .مرغوب ترین تالک در ایتالیا است البته در انگلیس ،کانادا و آلمان نیز ذخایر تالک وجود دارد .

برای تهیه ی پودر تالک ابتدا باید سیلیکات منیزیم را به صورت پودر در آوریم و آن را از الک یا صافی رد کنیم تا دانه های درشت آن جدا شوند .سپس آن را معطر کرده و در قوطی بسته بندی می کنیم.

به برخی از پودر های تالک، دارو اضافه می کنند، مثلا پودر های تالک مخصوصی وجود دارند که برای مبارزه با خارش های جوش و گرما ساخته می شود .بعضی نیز برای عفونت های قارچی پوست تهیه می گردد.

 آیا می دانید کاربراتور چیست؟

 اتومبیل دارای یک موتور احتراق (سوخت)داخلی است. معنی این گفته آن است که هوا و سوخت در محفظه ای که در داخل اتومبیل است با هم مخلوط می شوند سوخت در مجاورت هوا می سوزد و به اتومبیل قدرت حرکت می دهد.

کاربراتور،قسمتی از موتزر است که در آن هوا و سوخت با هم ترکیب می شوند .این ترکیب باید با نسبت های صحیح و مناسبی باشد. به عنوان مثال ،برای آن که سوخت موثری به دست بیاید باید 15 قسمت (وزنی) هوا ویک قسمت بنزین با هم ترکیب شوند. وقتی موتور بنزین و هوا را با قدرت های متفاوت تولید کند زیرا در شرایط مختلف از قبیل حرکت آهسته اتومبیل ظاهر می شود .

کاربراتور باید ترکیب بنزین و هوا را با قدرت های متفاوت تولید کند زیرا در شرایط مختلف از قبیل حرکت آهسته اتومبیل ، زیاد شدن سرعت و شروع به حرکت ،نسبت های ترکیب متفاوت هستند .می توان با تمیز نگه داشتن موتور و کاربراتور و تنظیم آن ها در مصرف بنزین صرفه جویی نمود.

 آیا می دانید خشک شویی چیست؟

 خشک شویی روشی است برای تمیز کردن لباس ها که در آن از مایعاتی به غیر از آب استفاده می کنند.از آن جا که این مایع،آب نیست می گوییم که به طور خشک تمیز می شود. مایعاتی که در خشکشویی استفاده می کنند از نفت به دست می آیند. خشکشویی بهتر از تمیز کردن با آب و صابون است.زیرا مایعیات خشکشویی بسیاری از لکه ها مخصوصا روغن و چربی را که صابون و دیگر پاک کننده ها نمی توانند پاک کنند از لباس ها بر می دارد.خشکشویی برای پارچه های ظریف و گران قیمت یا لباس هایی که رنگ می دهند بهتر است.

نباید لباس ها را با خشکشویی تمیز کنید مگر آنکه لازم باشد.زیرا مایعات خشکشویی مواد شیمیاعی خطرناکی هستند که آب و هوای ما را آلوده می سازند.آن ها را از نفت که یک منبع جبران ناپذیر است به دست می آورند.

 

 




موضوع مطلب :

          
جمعه 91 فروردین 25 :: 12:4 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی