سلامتی و بهداشت(2) -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

قلیان از سیگار بدتر است
یک وعده کشیدن قلیان بیشتر از یک پاکت سیگار نیکوتین وارد بدن می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، سازمان جهانی بهداشت (WHO) چهارشنبه 15 مارس (24 اسفند) اعلام کرد قلیان‌های آبی معروف مصری، زیان بیشتری از سیگار دارند.
بسیاری از مصری‌ها که قلیان می‌کشند، معتقدند عبور دود از میان آب درون محفظه شیشه‌ای، برخی از سموم تنباکو را تصفیه می‌کند. اما حسین جزایری رئیس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: اینطور نیست.
جزایری در یک کنفرانس خبری گفت: " ده‌ها سال، عقیده‌ کاذب فراگیری وجود داشته است که قلیان‌های آبی از سیگار خطر کمتری دارند. دود استنشاق‌شده از قلیان، نه تنها همه مواد سرطان‌زای دود سیگار را داراست، بلکه مونوکسیدکربن بیشتری هم دارد. به علاوه دود قلیان مجموعه‌ای از مواد سرطان‌زای دیگر هم دارد که ناشی از سوختن زغال است و خطر انتقال بیماری‌‌های عفونی مانند سل و هپاتیت از قطعه دهانی مشترک قلیان هم وجود دارد."
بررسی WHO نشان می‌دهد که یک قلیان‌کش عادی 2 تا 3 بار در روز از قلیان استفاده می‌کند و مقدار نیکوتین دریافتی در هر وعده قلیان کشیدن، از نیکوتین دریافتی کشیدن یک بسته سیگار هم بیشتر است.
عثمانی‌ها در قرن 17 میلادی قلیان‌های آبی را به مصر آوردند. اگرچه در قرن‌های بعدی با آمدن سیگار به بازار، فقط در مناطق روستایی از قلیان استفاده می شد، ولی در دهه های اخیر دوباره مصرف قلیان در میان مصری ها رواج پیدا کرده است.
به خصوص زنان مصری تحت تاثیر این مد جدید و با تصور زیان کمتر قلیان نسبت به سیگار، به کشیدن آن روی آورده‌اند.
مصطفی کمال از موسسه پژوهشی مبارزه با دخانیات مصر می‌گوید، یک سوم از 34000 مورد مرگ و میر سالانه ناشی از دخانیات در مصر، مربوط به کشیدن قلیان است.

با تشکر از خانم فاطمه خواجه(دانش آموز) جهت ارسال این مطلب


نقش خنده و گریه در سلامتی :

30 دقیقه خنده در روز احتمال عود سکته قلبی را به حداقل می‌رساند

 


مصرف روغن بادام زمینی، پیاز، عسل، سیب وانوع سبزیجات از مهمترین عوامل پیشگیری از سکته قلبی و درمان آن است.

دکتر«قاسم میرفضلی»متخصص قلب و عروق درگفت‌و گو با خبرنگار سرویس«بهداشت ودرمان»خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)( واحد علوم پزشکی ایران، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه سکته قلبی براثر انسداد رگ‌های قلب ایجاد می‌شود اظهار داشت: همچنین، پرهیز از فشارهای عصبی و روحی و ترک دخانیات و متعادل نگاه داشتن وزن از مهمترین عوامل پیشگیری از سکته قلبی محسوب می‌شوند.
وی افزود: البته انجام ورزش منظم و سبک مانند پیاده روی، پرهیز از خوردن غذاهای چرب و نمک فراوان و پیشگیری از بالارفتن فشارخون از دیگر عواملی هستند که احتمال سکته قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.
دکتر میرفضلی همچنین اعلام داشت: تحقیقات نشان داده است افرادی که به مقدار خیلی زیاد از مواد پروتئینی استفاده می‌کنند به علت کاهش میزان یک نوع آمینو اسید به نام« سیستئین» بسیار کمتر از سایرین دچار انواع مختلف بیماری‌های قلبی می‌شوند.
این متخصص در پایان خنده را برای کسانی که دچار حمله قلبی شده‌اند بسیار مفید دانست و اظهار داشت: خوشروئی و حداقل 30 دقیقه خنده در روز در کسانی که دچار حمله قلبی شده‌اند احتمال حمله مجدد را تامیزان قابل توجهی کاهش داده و حتی نیاز به درمان آنها را از بین خواهد برد.

 

گریه کنید اضطرابتان کم می شود:

 

تحقیقات متخصصان روی گریه نشان می دهد که گریستن به عنوان فعل شخصی درکاهش اضطراب موثر است .
به گزارش واحد مرکزی خبر متخصصان مغز واعصاب و روانپزشکان می گویند85درصد زنان و 73 درصد مردان پس از گریه کردن به احساس بهتری دست پیدا می کنند .

گریه بازگوکننده وضع روحی است و با گریه کردن از احساساتمان آگاه می شویم.
گریه امری طبیعی و عکس العمل روحی انسان و نشانه تندرستی است .

تاثیر گریه در پایین آوردن فشار خون و افزایش سطح ایمنی بدن ثابت شده است و با ژنتیک , جنسیت و تربیت ارتباط مستقیم دارد به صورتی که زنان چهار برابر بیشتر از مردان گریه می کنند.

 

 

 




موضوع مطلب :

          
شنبه 87 تیر 8 :: 9:54 صبح

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی