• وبلاگ : 
  • يادداشت : جوش شيرين
  • نظرات : 2 خصوصي ، 5 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    آموزنده و مفيد بود.

    پايدار بمانيد.

    + محدثه احمدي 

    بوگير
    براي‌ ازبين‌بردن‌ بوي‌ فرش، كفپوش، يخچال‌ و حتي‌ بوي‌ بد عرق‌ و پا مي‌توان‌ از جوش‌ شيرين‌ استفاده‌ كرد. براي‌ اين‌ منظور، جوش‌ شيرين‌ را مستقيماً روي‌ محل‌ بپاشيد و يا با آب‌ مخلوط‌ و سپس‌ سطح‌ را به‌ آن‌ آغشته‌ كنيد. [جوش‌ شيرين‌ در آب‌ سرد كم‌محلول‌ است‌ و در آب‌ گرم‌ تجزيه‌ مي‌شود.]
    غرغره‌كردن‌ مخلوط‌ آب‌ و جوش‌ شيرين‌ براي‌ ازبين‌بردن‌ بوي‌ بد دهان‌ هم‌ توصيه‌ مي‌شود. به‌علاوه، اگر فرد سيگاري‌ در منزل‌ داريد و مي‌خواهيد از بوي‌ سيگار تا حدودي‌ در امان‌ باشيد، در جاسيگاري‌ جوش‌ شيرين‌ بريزيد. در ضمن، اين‌ كار به‌ خاموش‌شدن‌ آتش‌ سيگار كمك‌ مي‌كند.
    تميزكننده‌:
    يكي‌ ديگر از مصارف‌ جوش‌ شيرين‌ در تميزكردن‌ و پاك‌كردن‌ چربي‌ و كثيفي‌ وسايل‌ است. استفاده‌ از اين‌ ماده‌ براي‌ تميز و براق‌كردن‌ شيشه‌ و ليوانها، ظروف‌ استيل، آلومينيوم‌ و پلاستيك، سينك، كاشي‌ حمام‌ و مايكروويو توصيه‌ مي‌شود. براي‌ اين‌ منظور، مخلوط‌ جوش‌ شيرين‌ و آب‌ يا جوش‌ شيرين‌ و سركه‌ سفيد بسيار مؤثر است. همچنين‌ مي‌توانيد خميري‌ از جوش‌ شيرين‌ با آب‌ يا سركه‌ سفيد تهيه‌ كنيد و به‌ وسيله‌ اسفنج‌ روي‌ سطح‌ مورد نظر بماليد. پس‌ از چند دقيقه‌ با دستمال‌ تميز پاك‌ كنيد.
    شناختي‌ كه‌ بيشتر خانمها از جوش‌ شيرين‌ دارند اين‌ است‌ كه‌ پودري‌ براي‌ پخت‌وپز است؛ و شايد از مضرات‌ آن‌ در تهيه‌ نان‌ هم‌ چيزهايي‌ شنيده‌ باشند. اما جوش‌ شيرين‌ (با نام‌ شيميايي‌ بي‌كربنات‌ سديم) مصارف‌ ديگري‌ هم‌ دارد؛ از جمله‌ در طب، آزمايشگاهها و نيز در كدبانوگري‌ كه‌ شما خانمها حتماً دوست‌ داريد تعدادي‌ از آنها را بدانيد
    تازه‌كنندهِ هوا:
    چرا پولتان‌ را بيهوده‌ هدر دهيد، زماني‌ كه‌ مي‌توانيد خود در منزل‌ تازه‌كننده‌ و بوگير هوا تهيه‌ كنيد؟ مخلوط‌ چهار پيمانه‌ آب‌ و چهار قاشق‌ چايخوري‌ جوش‌ شيرين‌ را در يك‌ افشانه‌ بريزيد و در هوا اسپري‌ كنيد. اين‌ كار هوا را تازه‌ و مطبوع‌ مي‌كند. راه‌ ديگر، استفاده‌ از مخلوط‌ يك‌ قاشق‌ چايخوري‌ جوش‌ شيرين، يك‌ قاشق‌ غذاخوري‌ سركه‌ و دو پيمانه‌ آب‌ است‌ كه‌ در هوا اسپري‌ مي‌كنيد.
    لايه‌بردار و شوينده‌ پوست‌:
    بسياري‌ از خانمها براي‌ خريد شوينده‌هاي‌ خارجي‌ پوست‌(scrub) هزينه‌ زيادي‌ مي‌پردازند. از اين‌ به‌ بعد پولتان‌ را در جيب‌ نگه‌ داريد و خودتان‌ در منزل‌ اين‌ مواد را تهيه‌ كنيد. مخلوط‌ جوش‌ شيرين‌ و ماست‌ براي‌ پاك‌كردن‌ و ازبين‌بردن‌ سلولهاي‌ مرده‌ پوست‌ توصيه‌ مي‌شود. براي‌ اين‌ منظور، از مخلوط‌ جوش‌ شيرين‌ و ماست‌ خميري‌ درست‌ كنيد و به‌ مدت‌ چند دقيقه‌ روي‌ پوست‌ بگذاريد. سپس‌ بشوييد.
    آتش‌خاموش‌كن‌:
    خاصيت‌ خاموش‌كنندگي‌ آتش‌ از ديگر مواردي‌ است‌ كه‌ مي‌توان‌ براي‌ جوش‌ شيرين‌ ذكر كرد. زماني‌ كه‌ اين‌ ماده‌ روي‌ آتش‌ ريخته‌ شود، با توليد گاز دي‌اكسيد كربن‌ كه‌ سنگين‌تر از هواست، مانع‌ از تركيب‌ اكسيژن‌ با ماده‌ سوختني‌ مي‌شود و آتش‌ را به‌ سرعت‌ خاموش‌ مي‌كند. داشتن‌ يك‌ سطل‌ جوش‌ شيرين‌ براي‌ رفع‌ آتش‌سوزيهاي‌ كوچك‌ خانگي‌ بي‌فايده‌ نيست.

    + الهام 

    جوش شيرين يا بي‌کربنات سديم (نام علمي (به انگليسي: sodium hydrogencarbonate)يکي از نمک‌هاي سديم در ترکيب با کربنيک اسيد است که تنها يک هيدروژن اسيدي اين ترکيب با سديم جايگزين شده‌است. اين ترکيب، ترکيبي بي‌بو و بي‌طعم است که کمي داراي خاصيت بازي است و به صورت پودر سپيد يا بلورين است. بي‌کربنات همچنين جاذب رطوبت و بوگير است.

    اين ترکيب که نام عاميانه‌اش جوش شيرين است، گاه براي خمير نان براي متخلخل کردن آن استفاده مي‌شود و گاه نيز براي کم کردن اسيد معده و درمان سوز آن به کار مي‌رود.

    + الهام 
    يشترين استفاده از بي‌کربنات سديم در فرآوري انواع بکينگ پودر است. مقدار اضافي از خمير جوش شيرين بطور مؤثر در پاک کردن و سائيدن سطوح مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. استفاده از اين ماده در ترکيب خمير دندان به رفع تدريجي لکه‌هاي دندان و سفيد شدن آنها کمک مي‌کند. در صنايع غذايي، توليد نوشابه‌هاي گازدار به عنوان منبع، صنايع پاک کننده‌هاي خانگي و در کپسولهاي خاموش کننده آتش بکار مي‌رود. همچنين به عنوان باز دارنده در مواد منفجره استفاده مي‌شود. در صنعت نساجي براي عمل آوردن نخهاي پشمي و ابريشمي استفاده مي‌شود. همچنين مي‌تواند به عنوان پاک کننده و ساينده ملايم در صورتي که ايجاد حساسيت نکند براي زيبايي پوست بکار رود.
    حسين(ع) بيشتر از آب تشنه لبيک بود.

    ولي افسوس که به جاي افکارش، زخمهاي تنش را نشانمان دادند و بزرگترين دردش را بي آبي ناميدند.

    (دکتر شريعتي)