مواد شوینده -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

                                  

نکات ایمنی در مورد مواد شوینده :

امروزه با توجه به تنوع در تولیدات کارخانه ای مواد شوینده، سفیدکننده و مانند آنها امور شست و شو و به طور کلی تمیزکاری در خانه و یا حتی محیط های دیگر نه تنها سرعت یافته ، بلکه راحت تر شده است.

البته مواد طبیعی گوناگونی مانند نمک طعام، آب لیمو ترش، گلیسرین، سرکه سفید و جوش شیرین و ... نیز وجود دارند که برای لک بری و سفید کردن مورد استفاده قرار گرفته و بسیارمفید نیزهستند ، ولی برای کلیه موارد کافی نبوده لذا همه ما مجبور به استفاده از محصولات شیمیایی کارخانه ای هستیم که استفاده از آنها نیازمند رعایت نکاتی است که در ذیل به آنها اشاره می شود:

مواد شوینده ، ضدعفونی کننده وسفید کننده را در کمد نگه داری کنید که در ِ آن قفل شده و قابل دسترس بچه ها نباشند.

قراردادن موادی از این دست درکابینت های زمینی آشپزخانه، ممکن است خطرات بسیاری را برای کودکان ایجاد کند.

اگر در خانه تان با یکی از مواد یاد شده ، مشغول کار هستید و کودک شما در نزدیکیتان مشغول بازی است به هنگام ترک آن مکان حتی به طور موقتی برای جوابگویی زنگ در یا تلفن، کودک را به همراه ببرید.

بر روی قوطی مواد یاد شده حتماً برچسبی حاوی نام کالا و جمله" خوردنی نیست" بچسبانید.

به هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید.

اگر از مواد سفید کننده و انواع اسیدها استفاده می کنید ، مراقب باشید که به پوست، چشم و حتی لباس شما نپاشد.

در صورتی که حتی قطره ای از آن با چشم شما تماس پیدا کرد، به سرعت چشمتان را با آب فراوان بشویید.

هنگامی که برای شست و شوی سرویس های بهداشتی از مواد فوق استفاده می کنید، حتماً پنجره ای را در آن مکان باز کرده و در صورت وجود هواکش ، آن را روشن کنید. در ضمن برای شست و شو از آب داغ استفاده نکنید، زیرا بخارات ناشی از محلول آب داغ و مواد شوینده ، سبب مسمومیت تنفسی شود.

از کار با مواد شیمیایی قابل اشتعال در نزدیکی شعله گاز بپرهیزید، زیرا ممکن است همین بی احتیاطی سبب بروز آتش سوزی عظیمی در خانه تان شود.

هرگز مواد شوینده مختلف را با هم دیگر مخلوط نکنید. اگر یک محصول شوینده برای پاک کردن سطحی کافی و کارساز نباشد، ابتدا با دستمال نمدار مواد قبلی را کاملاً از روی سطح زدوده ، سپس مواد جدید را استفاده کنید.

برگرفته شده از سایت persianv.com




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 87 تیر 4 :: 11:43 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی