مصرف انار بروز سرماخوردگی را کاهش می دهد -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

یک کارشناس تغذیه در یزد اذعان داشت: وجود ویتامین C انار در کم خونی و فقر آهن و پیشگیری ازبروز سرما خوردگی که در فصل پاییز افزایش می‌یابدنقش دارد.

یوسف نقیایی کارشناس تغذیه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) منطقه یزد،‌ گفت: میوه انار یکی از میوه‌های بهشتی است که در اسلام به خوردن آن سفارشی شده است و زادگاه اصلی این میوه در ایران است.

وی ادامه داد: انار جزء گروه میوه‌ها دسته بندی می‌شود و در تغذیه درست روزانه 2 تا 4 واحد از هر میوه‌ای توصیه می‌شود.

وی گفت:‌ ارزش غذایی درصد گرم انار، حاوی انرژی 60 کیلو کالری، 1 گرم پروتئین،1گرم چربی،260میلی گرم پتاسیم است که پتاسیم از عناصری است که برای پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی و عروقی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به 5 میلی گرم آهن موجود در انار گفت: این مقدار آهن موجود در انار در خون سازی و پیشگیری از فقر آهن و کم خونی نقش دارد.

وی اذعان داشت: انار دارای ویتامین‌های گروه B است عمدتا این ویتامین‌ها در واکنش شیمیایی خیلی ضروری بدن نقش دارند و از جمله ویتامین B1 در پیشگیری از ناراحتی عصبی نقش دارد.

وی ادامه داد: وجود ویتامین C انار در کم خونی و فقر آهن و پیشگیری از سرما خوردگی که در فصل پاییز زیاد می‌شود نقل دارد.

وی گفت: از موادی که در انار حائز اهمیت می‌باشد وجود مواد پلی فنولیک ، آنتی سیامین، اسیدالاژیک که جزء رنگدانه‌های موجود در انار هستند نقش پیشگیری از سرطان سینه و پروستات در ردان و جلوگیری از این سرطان‌ها را ایفا می‌کند.

وی افزود: فینو کمیکال‌ها (مواد طبیعی شیمیایی موجود در غذا نقش تصفیه کنندگی خون را دارند. انار در بهبود تصلب شرایین،‌بیماری قلبی و عروقی،‌پیشگیری از آلزایمر و کاهش فشار خون و کلسترول و درمان کم خونی نقش به سزایی دارد.

وی گفت: ‌آنتی اکسیدان موجود در انار 3 برابر چای سبز است که نشان از اهمیت انار در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

نقیایی یادآور شد: ماده‌ای در انار پیش ساز هورمون استروژن است که این هورمون در زنان ترشح می‌شود و بعد از یائسگی ترشح این هورمول کم می‌شود به این دلیل انار در پوکی استخوان در بعد یائسگی نقش مهم ایفا می‌کند و مصرف آن برای زنان سالمند توصیه می‌شود.

وی بیان داشت: ‌اخیرا با تکنولوژی‌های جدید از هسته انار روغنی استخراج می‌شود که اثر بسیار مفید در بدن دارد و حاوی امگا 3 و اسید چرب اشباع نشده است مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و خوردن انار با هسته برای افرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می‌شود.

منبع:شبکه تحقیقات گیاهان دارویی




موضوع مطلب :

          
شنبه 89 دی 4 :: 9:34 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی