راهنمای جلوگیری از چین و چروک صورت -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

چه کنیم تا ظاهری جوانتر از سن خود داشته باشیم؟

از جمله علائم افزایش دهنده سن ظاهری خطوط و چروک ایجاد شده بر روی صورت است. هرگز از یاد نبرید که برخی از این خطوط بدنبال عادات و رفتارهای خود ما ایجاد می‌شوند.

هر حرکتی بر روی صورت می‌تواند باعث ایجاد و عمیق تر شدن این خطوط شوند. پرهیز از این حرکات می‌تواند تاحد زیادی مانع از تشکیل چروک شود.

عوامل متعدد دیگری برای ایجاد خطوط صورت و افزایش سن ظاهری پوست شوند که عبارتند از:

تابش آفتاب: آیا تا بحال در تبلیغات شنیده‌اید که “بدن خود را به روش کاملا سالم و بی‌خطر برنزه کنید؟” به هیچ وجه اصطلاع “برنزه کردن بی‌خطر پوست” وجود ندارد. در واقع برنزه شدن پوست علامتی از آسیب پوستی است. اشعه ماوراء بنفش خورشید به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده، باعث تخریب ساختار نگهدارنده پوست می‌شود. بیشتر چروکهای صورت ناشی از تابش مستقیم آفتاب به پوست ایجاد می‌شوند و هر زمان که از تابش آفتاب جلوگیری کنیم دیر نیست. برای این منظور استفاده از ضد آفتاب برای نواحی در معرض خورشید کمک کننده است. سعی کنید به مصرف ضد آفتاب عادت کنید و این کار را به دیگران نیز توصیه نمایید.

سیگار: بی تردید سیگار برای سلامت پوست نیز ضرر دارد. در واقع منوکسید کربن موجود در دود سیگار سرعت فرایند پیری سلولهای پوست را بیشتر می‌کند. حتی در جوانی ?? ساله که سیگار می‌کشد خطوط ظریف پوستی را می‌توان دید. با گذشت زمان و مصرف بیشتر سیگار بر تعداد و عمق این چروکها افزوده می‌گردد. دود سیگار نه تنها بر قوام پوست تاثیر منفی دارد، رنگ آنرا نیز به هم می‌ریزد. پس تا دیر نشده سیگار خود را ترک کنید و مانع از پیرتر شدن پوست خود شوید.

انقباض عضلانی: چروک دور چشم، خط اخم و خطوط پیشانی از جمله مهمترین عوارض انقباض بیش از حد عضلات زیر پوستی هستند. تغییرات انقباضی عضلات صورت مانند اخم کردن، خندیدن و بالا انداخت ابرو بعد از سالها باعث بروز و عمیق تر شدن این خطوط در صورت می‌شوند. بهترین روش جلوگیری از بروز این خطوط استفاده از آمپول بوتاکس است. البته در سنین زیر ?? سال که تزریق بوتاکس توصیه نمی‌شود، استفاده از عینک آفتابی برای پیشگیری از ایجاد چروک دور چشم و خط اخم بسیار کمک کننده است.

اصلاح وضعیت خوابیدن: بله. حتی وضعیت خوابیدن هم می‌تواند باعث ایجاد خط بخصوص بر روی گونه‌ها، زیر چشم و حتی پیشانی شود. نرم یا سفت بودن بالش اهمیتی ندارد، فشاری که از طرف بالش به گونه وارد می‌شود خط عمیقی بر روی صورت ایجاد می‌کند که حتی این خط را در موقع بیدار شدن می‌توان دید. به مرور زمان عمق این خط بیشتر می‌شود و نمای واضحتری به خود می‌گیرد. برای پیشگیری از ایجاد این خط بهتر است به پشت بخوابید و از قرار دادن صورت بر روی بالش خودداری کنید.

رژیم غذایی ناپایدار: چاق و لاغر شدن پی در پی در طول سالیان دراز می‌تواند باعث کشش مستمر پوست و به دنبال آن تخریب خاصیت کشسانی و کاهش قوام پوست گردد. به این ترتیب پوست دچار افتادگی شده، جوانی و طراوت خود را از دست می‌دهد. این افتادگی زمینه ساز ایجاد چروک است. پس اگر می‌خواهید لاغر شوید، از یک رژیم مناسب استفاده کنید. در این رژیم غذایی در طول یک هفته حداکثر نیم کیلو کاهش وزن خواهید داشت. اگر کسی مطمئن نیست که می‌تواند رژیم خود را تا آخر ادامه دهد بهتر است این رژیم را شروع نکند زیرا شکستن رژیم غذایی باعث چاقی ناگهانی شده، پوست تحت کشش مجدد قرار می‌گیرد و آنچه که نباید اتفاق می‌افتد.

مصرف مواد غذایی کافی: همانطور که می‌دانید، پوست بزرگترین عضو بدن است. همان اندازه که برای قلب و مغز خود مواد غذایی خاصی تدارک می‌بینید، برای پوست خود نیز باید از مواد غذایی مقوی استفاده کنید تا بتواند قوام و عملکرد خود را در بهترین شرایط حفظ کند. در این بین مصرف ویتامینهای گروه B و املاحی از جمله سولفات روی اهمیت ویژه‌ای دارند. از دیگر ویتامینهای مورد نیاز پوست می‌توان به ویتامینهای C و E اشاره کرد. این ویتامینها به آنتی اکسیدان معروف هستند که مانع از تخریب سلولها به وسیله عوامل مخرب محیطی می‌شوند. به این ترتیب طول عمر سلولهای پوستی بیشتر می‌شود. ویتامین A هم در ترمیم سلولهای پوستی شرکت می‌کند. پس استفاده از یک رژیم غذایی متعادل که همه مواد غذایی را از جمله میوه و سبزیجات تازه شامل شود الزامی است. گوجه فرنگی با داشتن ویتامین B1 و C، هویج با فراهم آوردن ویتامین A و سبزیجات برگدار با داشتن ویتامینهای C و E از جمله مواد غذایی ضروری هستند.

آب را فراموش نکنید: به مرور زمان و با افزایش سن پوست نازکتر و خشکتر می‌شود. در این زمان مصرف آب و ترکیبات مرطوب کننده پوست بسیار اهمیت دارند. بخاطر داشته باشید که نوشیدن آب خالص از دیگر ترکیبات مایع مانند چای و آب میوه مهمتر است. نوشیدن ? تا ? لیوان آب در طول روز الزامیست. البته بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی در رابطه با مصرف مایعات حتما با پزشک خود باید مشورت نمایند.

منبع:سایت پزشکان ایران




موضوع مطلب :

          
شنبه 88 اسفند 8 :: 8:6 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی