اتومبیل هایی با آلوده کنندگی کمتر -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

اتومبیل هایی با آلوده کنندگی کمتر

                           

عبور و مرور اتومبیل ها مخصوصا در شهر ها از منابع مهم آلودگی است که لازم است هر چه زودتر میزان این آلوده سازی کمتر شود.

امروزه اتومبیل های زیادی  هستند که به لوله اگزوز کاتالیزوری مجهز ند. اگزوزها مقدار گازهای سمی را که وارد هوا می شوند ،کم می کنند .

وسایل نقلیه برقی راه حل خوبی- مخصوصا در شهر ها هستند . آنها سر وصدا ندارند و هنگام حرکت هوا را آلوده نمی کنند . برقی که آنها را به کار می اندازد در یک باتری ذخیره می شود ،البته همین موجب می شود که برد آنها محدود باشد و طول می کشد تا دوباره شارز شوند . با این حال ،وسایل نیز برقی را مصرف می کنند که هنگام تولید در نیرو گاهها موجب آلودگی محیط می شوند.

گاز مایع سوختی است که نسبت به  بنزین یا گازوئیل آلودگی کمتر تولید می کند.برای استفاده از این سوخت به محفظه ای مخصوص و تجهیزاتی فنی نیاز است . در اتومبیل هایی که از گاز طبیعی مخصوص اتومبیل استفاده می کنند ،نیز چنین دستگاههایی نسب می شود .گاز این اتومبیل ها شامل 90 درصد متان است.احتراق ناشی از این سوخت طبیعی تولید آلودگی را به شدت کاهش می دهد .

سوختهای زیستی از مواد گیاهی تولید می شوند.موادی مانند کلزا ،آفتابگردان ،گندم ،چغندر که یا به تنهایی یا در ترکیب بنزین یا گازوئیل بر حسب نسبت های معین استفاده میشود.سوختهای زیستی مقدار گازهای سمی  یا اثر گلخانه ای را کاهش می دهد .

روشی برای طی مسیر : همسفر شدن .اگر چهار نفر در یک اتومبیل بنشینند و سرکار خود بروند ،مصرف سوخت یک چهارم می شود تا اینکه هر کس با اتومبیل خودش حرکت کند.اینطوری ،راه بندان هم برطرف میشود!

منبع: کتاب با گامهای کوچک شناخت انرژی

نویسنده:فرانسوا میشل   

 ترجمه :مهناز عسگری




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 90 بهمن 30 :: 4:36 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی