نکاتی در رابطه با کودکان(2) -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

 

                                                کودکان را باید از تلفن همراه ترساند

 

                                             

کارشناسان معتقدند که باید کودکان را از تلفن همراه ترساند، زیرا استفاده طولانی مدت از این ابزار نوین برای سلامتی آنان خطرناک است.
تحقیقات علمی در باره تاثیرات تلفن همراه روی سلامتی کودکان در انگلیس نشان می‌دهد که استفاده مستمر و طولانی مدت کودکان از تلفن همراه موجب از دست دادن یا کاهش حافظه و اختلال خواب آنان می‌شود. کارشناسان مراکز تحقیقاتی انگلستان معتقدند که دولت باید با تدوین و تصویب قوانین اجباری به کاربران نسبت به استفاده از تلفن همراه هشدار دهد.
این کارشناسان می‌گویند که اگر خانواده‌ها و دولت نمی‌توانند مانع استفاده کودکان از تلفن همراه شوند، دستکم باید محدودیت‌هایی را برای میزان استفاده آنان ایجاد کنند.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که از هر10 کودک زیر 16 سال یک نفر روزانه حدود45دقیقه با تلفن همراه صحبت می‌کند و بیش از 90‌درصد کودکان زیر 16 سال نیز تلفن همراه دارند. در عین حال مطالعات نشان داده است که خطر و اثرات نامطلوب استفاده از تلفن همراه در بین جوانان و نوجوانان کمتر از مصرف الکل و تنباکو نیست و تاثیر آن تا آخر عمر همراه انسان است.
استفاده بیش از حد و مستمر از تلفن همراه در سنین 10تا 20 سالگی خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش داده و در سن 40 تا 50 سالگی موجب جنون می‌شود.
 
                                                               تاثیر برخی تنقلات در پدیده بیش فعالی کودکان
 

                                                       

بررسی های محققان انگلیسی حاکی از تاثیر منفی برخی تنقلات بر میزان فعالیت کودکان است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، تغذیه کودکان از برخی انواع تنقلات مانند آب نبات ها به دلیل نوع ساختار شیمیایی آنها در ابتلای کودکان به بیش فعالی موثر است.
این محققان تغذیه برخی ماست های میوه ای که در ساختار آنها از افزودنی های خوراکی استفاده شده است را نیز به لیست تنقلات نامناسب اضافه کرده اند.
محققان انگلیسی با مطالعه سطح فعالیت 300کودکان دریافتند کودکانی که از تنقلات استفاده می کنند فعالیت بسیار بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند.
سازمان حمایت از مصرف کنندگان اروپا استفاده هرچه کمتر از این محصولات را خواستار شد.
آژانس امنیت غذایی انگلیس نیز جمع آوری این گونه تنقلات را ضروری دانست.
در این راستا امروز جمعه کارشناسان مواد غذایی بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا برای اتخاذ تصمیمات لازم در این باره در بروکسل تشکیل جلسه دادند.



موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 87 مرداد 9 :: 7:31 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی