مصرف میوه و سبزی باعث پیشگیری از عفونت وبیماری های ویروسی می شود -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان
 مصرف مداوم و روزانه میوه و سبزی نقش موثری در پیشگیری از بروز عفونت و بیماری های ویروسی دارد .
                                                    
 

به گزارش وب دا، مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به اینکه میوه ها و سبزی ها به علت دارا بودن منابع سرشار ویتامین C   و A   موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند، گفت: استفاده از میوه و سبزی به طور روزانه و مداوم، علاوه بر افزایش ایمنی بدن موجب بهبود عملکرد مخاط تنفسی، پیشگیری از عفونت ها و بیماری های ویروسی به ویژه سرماخوردگی می شود.

دکتر زهرا اباصلتی افزود: ‌دراین میان میوه ها و سبزی های با رنگ های زرد، نارنجی، ‌قرمز و سبز پررنگ همچون انواع مرکبات، کاهو، هویج، تربچه،کدو حلوایی و گوجه فرنگی نقش موثرتری در پیشگیری از بیماری ها و افزایش سیستم ایمنی بدن دارند.

وی با اشاره به این که آبمیوه ها و عصاره های میوه های صنعتی به علت حساس بودن ویتامین   Cبه نور و هوا، تاثیر کمتری نسبت به مصرف میوه دارند، گفت: ‌بهتر است میوه و سبزی را به صورت تازه مصرف کنیم زیرا میوه ها و سبزی ها دارای ویتامین و مواد معدنی هستند که در هیچ گونه از مکمل ها یافت نمی شوند.

مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت خراسان رضوی، افزایش شادابی پوست، ‌جلوگیری از ابتلا به سرطان، جلوگیری از پیری زودرس و افزایش حافظه را از دیگر مزایای مصرف مداوم میوه و سبزی برشمرد.

 

منبع: پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا



موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 90 آبان 18 :: 9:8 صبح

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی