افزایش امنیت در کلاه ایمنی -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

افزایش امنیت در کلاه ایمنی

Hatz Schus1 Xl

پژوهشگران توانسته اند نوعی کلاه ایمنی بسازند که با نگاه داشتن سر در حالت مستقیم می تواند از ضربات ناشی از تکان های شدید درحین تصادف جلوگیری کند اماچگونه ؟

تحقیقات نشان می دهد تصادف موتور سیکلت ها در دو حالت می تواند به مغز آسیب برساند :اول دراثر ضربه های روبرو وزمانی که سر به صورت مستقیم به زمین برخورد می کند ودوم زمانی که که بابرخورد سر به زمین گردن با شدت وفشاربسیار زیادی چرخیده که در حالت دوم امکان وجودضایعات شدید وجود دارد .

نامالبته اکثر کلاه های ایمنی قادر به کنترل صدمات ناشی از حالت نخست هستند اما نه در هنگام چرخش وپیچیدن گردن وکلاه های جدید ایمنی مجهز به دنده ای شده اند که می تواند سر را در حالت مستقیم نگاه دارند.

چگونه کلاه سر شما را مستقیم نگاه می دارد ؟

اکثر کلاه های ایمنی به زمین برخورد می کنند وسپس می چرخند این ضربات بر استخوان سر فشار شدیدی آورده وآن را مجبور به چرخیدن می کنند .زمانی که کلاه ایمنی سوپر اسکین به زمین برخورد می کند پرده غشایی خارجی که از مواد مرکب مصنوعی ساخته شده در روی یک لایه ژل مانند حرکت می کند(مثل یک ژل روان کننده ).سپس این غشای بیرونی تا8برابر اندازه خودش پهن شده وکش می آید وبه فریم داخلی اجازه می دهد تا برای چند میلی ثانیه به حالت دوار ومنحنی شکل بچرخد .این پروسه کمک می کند تا کلاه ایمنی در حالت مستقیم سر را نگاه دارد واگر کلاه ناگهان به زمین برخورد کند سر شما تنها با توجه به ضربات کم تکان بسیار ناچیزی می خورد.

    منبع:ماهنامه نوآور

با تشکر از همکار و دوست گرامیم خانم عصمت سفید کردار جهت ارسال این مطلب  

 




موضوع مطلب :

          
جمعه 89 آذر 5 :: 10:18 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی