روز درختکاری -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

روز درختکاری

جام جم آنلاین: همه ساله چنین روزی به عنوان روز درختکاری در ایران گرامی داشته می شود . در ختکاری یکی از سنن پسندیده در اسلام است که به کرات نسبت به آن در روایات تاکید شده است . امام صادق در این باره می فرمایند : شش چیز است که مومن پس از مرگ از آنها بهره مند می شود: فرزند صالح، مصحفی که از او بماند ، چاه آبی که حفر کرده باشد، آبی که جاری کند، سنت نیکی که بنهاد و در ختی که بکارد.

 امروز چهارشنبه پانزدهم اسفند سال 1386 هجری شمسی مقارن است با بیست و ششم صفر 1429 هجری قمری و برابر است با پنجم مارس سال 2008 میلادی. 

   روز درختکاری :

همه ساله چنین روزی به عنوان روز درختکاری در ایران گرامی داشته می شود . در ختکاری یکی از سنن پسندیده در اسلام است که به کرات نسبت به آن در روایات تاکید شده است .

امام صادق در این باره می فرمایند : شش چیز است که مومن پس از مرگ از آنها بهره مند می شود: فرزند صالح، مصحفی که از او بماند ، چاه آبی که حفر کرده باشد، آبی که جاری کند، سنت نیکی که بنهاد و در ختی که بکارد.

روایت شده است: حضرت علی (ع ) به ایجاد نخلستان بزرگی پرداختند و به دست مبارکشان آن را به بار نشاندند.
پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: هر کس درختى بکارد و در نگهدارى آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشى نزد خدا خواهد داشت.

پیامبرصلى الله علیه وآله همچنین فرمودند : هر که نهالى بکارد، خداوند به مقدار میوه‏اى که از آن درخت به دست مى‏آید، در نامه اعمال او پاداش مى‏نویسد.

همچنین امام صادق‏علیه السلام: درختان میوه را قطع نکنید که خداوند بر شما عذاب فرو مى‏ریزد.

در قرآن کریم بیش از بیست آیه قرآن  کریم به سر و راز رویش گیاهان اشاره می کند. در جمهور ی اسلامی ایران به همین مناسبت و به منظور توجه دهی مردم به امر مهم درختکاری و حفظ منابع محیط زیست و زیست محیطی از پانزدهم تا بیست و دوم هر سال به نام هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نام گذاری  شده است .

منبع:سایت جام جم




موضوع مطلب :

          
شنبه 88 اسفند 15 :: 11:27 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی